fredag 12 september 2014

Välj aktiva, handlingskraftiga politiker!

När du väljer politiker till kommunfullmäktige och kommunledning vill du väl ha en aktiv politiker.

En politiker som driver frågor, står på sig mot statsmakter, är idérik och hittar lösningar, som arbetar envist för utveckling och tillväxt och som förstår att sätta jobben i första hand.

Men du vill väl också ha politiker som ser till att alla hänger med, som förstår att en kommuns välfärd hänger på att vi har omsorg om alla, att landsbygden och staden samverkar och är beroende av varandra.

Vimmerby har så stora tillgångar och stor potential att bli en riktig tillväxtkommun. Inte bara på turistområdet, utan också i de gröna näringarna på landsbygden och i småföretagen.

Jag har besökt hundratals kommunala medarbetare på mina lyssnarresor. På många arbetsplatser var jag det första kommunalrådet som hälsat på.

Jag vet vilket arbete de gör, vilken energi de lägger ned och hur stor viljan är att göra ett bra jobb.

Mitt engagemang för kommunens medarbetare är stort för de är viktiga, om vi ska kunna hålla kvalité inom vård, omsorg och skola. Men de behöver en engagerad och outtröttlig kommunledning, så den kommunala verksamheten utvecklas.

De behöver också aktiva politiker i nämnder och styrelsen som är tydliga och driver sina frågor mot samförstånd.
Tillsammans kan politiker och kommunens medarbetare göra stordåd i välfärden.

Vi har både en produktion och medarbetare vi kan vara stolta över i Vimmerby kommun.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar