tisdag 24 maj 2011

Svar till Vimmerby Tidning idag

Jag får samtal, mail och påstötningar idag tisdag, om uppgifterna ang. turistbyråns flytt eller inte i Vimmerby Tidnings ledare idag.
Jag vill inte gå i detaljerad polemik med Vimmerby Tidnings chefredaktör i ärendet, annat än att säga att inlägget innehåller motsägelser, icke relevanta påståenden och ett antal antagande som är långt ifrån sannolika. Tvärtom; det chefredaktören antar ska inträffa är hans personliga farhågor.
Jag respekterar att han har och torgför sina åsikter.
Men jag rekommenderar läsaren att avvakta den politiska behandlingen av det hela och jag är säker på att VT:s reporter kan ge en rättvisande och tydlig bild av förslaget, vilket det än blir som politikerna kommer att fatta beslut om.
Läsaren kan vara övertygad om att jag och alla allianspolitiker är lika måna om arbetstillfällen inom handeln som chefredaktören.
Skillnaden är att vi också har ansvar för vård, skola, omsorg och kommunens totala ekonomi.
Debatten om turistbyrån ingår i ett större sammanhang som kommer att skapa både fördelar och jobb för Vimmerbyborna i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar